ÖSVÉNY Oktatóközpont - www.osvenykft.hu - iroda@osvenykft.hu | nyomtatta: vendég


... a természet titkaihoz vezet.
Nyelvek
+36 30 594 83 27
iroda@osvenykft.hu
Főoldal Erdei iskolai ajánlat-minták

Erdei iskolai ajánlat-minták

... amelyek programjait az Önnel való egyeztetés során szabjuk csoportra, pedagógusra, iskolára a választott utazási forma, helyszín és a szolgáltatási csomagok lehetőségei szerint

A részletekről érdeklődjön:


Mindig szívesen segítünk!


ÖSVÉNY … a természet titkaihoz vezet!



„FÜRKÉSZ” – félnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban

1. minta – „Általános természetismeret”

délelőtt vagy délután:

  • Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése

  • Kapcsolatunk a természettel – mindennapi élet, környezet és természetvédelem

  • Általános állat- és növényismeret

  • A természetváltozatossága

    Érdekelődöm


2. minta – „Természetismeret erdőn-mezőn”

délelőtt vagy délután:

  • Természetismereti séta, könnyű terepen.

  • Ismerkedés erdőben, réteken élő állatokkal és növényekkel.

  • Megfigyelések, beszélgetés, játékok, az érdeklődés felkeltése

    Érdekelődöm


3. minta – „Természetismeret a vizek tükrében”

délelőtt vagy délután:

  • Játékok és beszélgetések a vízről

  • Vízparti növényzet

  • A víz gerinctelen élőlényei

  • Kétéltűek és hüllők

  • Madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)

    Érdekelődöm


4. minta – „Éjszakai portya”

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

    Érdekelődöm


5. minta – „Ébredj a nappal!”

reggel:

  • Hajnali vadles

  • A megfigyelések játékos feldolgozása

    Érdekelődöm


6. minta – „Kincsvadászat”

délelőtt vagy délután:



„FELFEDEZŐ” – egynapos foglalkozások szolgáltatási csomagban

1. minta – „Általános természetismeret”

délelőtt:

  • Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése

  • Általános állat- és növényismereti séta

  • A természetváltozatossága – művészet a természetben

délután:

  • Kézműves foglalkozás: madáretető, madárodú készítése

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

    Érdekelődöm


2. minta –„Természetismeret erdőn-mezőn”

délelőtt:

  • Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése

  • Térkép és tájékozódás

  • Évszakok és aszpektusok: nyár/ősz/tavasz/tél

délután:

  • Fák és cserjék

  • Gombák

  • Nyomolvasás, nyomkövetés

    Érdekelődöm


3. minta –„Természetismeret a vizek tükrében”

délelőtt:

  • Játékok és beszélgetések a vízről

  • Vízparti növényzet

  • A víz gerinctelen élőlényei, kétéltűek és hüllők, madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)

délután:

  • Kézműves foglalkozás: játékok vízparti növényekből: fonás, tutaj-, és malomépítés

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

    Érdekelődöm


4. minta –„Ébredj a nappal!”

reggel:

  • Hajnali vadles

délután /délelőtt:

  • Játékok, beszélgetések

  • Vadászati bemutató, kirándulás, terepséta: fegyverbemutató, vadgazdálkodási berendezések, nyomkövetés, trófeák, vadászfortélyok

    Érdekelődöm


5. minta –„Éjszakai portya”

délelőtt/délután:

  • Hogyan látjuk a világot? – korok, tudósok, felfedezések

  • Csillagtérkép készítése

  • Vetítő cipősdobozból

  • Csillagászati eszközök, modellek készítése

este:
  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

    Érdekelődöm


6. minta –„Zöldköznapi életünk”

délelőtt:

  • Általános ön- és társimereti gyakorlatok, szituációs játékok

  • Otthon és háztartás – vásárlás- és hulladékvizsgálat

délután:



„KIS UTAZÓ” – kétnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban

1. minta

1. nap – „Természetismeret a vizek tükrében”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

  • Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok

délután:

  • Általános természetismereti séta

  • A szálláshely környékének természeti értékei, vízparti növényzet

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

2. nap – „Halastavak élővilága”

délelőtt:

  • Vizek vizsgálata, vízminősítés, mérések, vizsgálatok

  • A víz gerinctelen élőlényei, mikroszkópizálás

  • Kétéltűek és hüllők, madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)

  • Fajok, viselkedés és életmód

délután:

  • Kézműves foglalkozás: játékok vízparti növényekből: fonás, tutaj-, és malomépítés

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

  • Csomagolás, rendrakás, hazautazás

    Érdekelődöm


2. minta

1. nap – „Természetismeret erdőn-mezőn”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

  • Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok

délután:

  • Általános természetismereti séta – növényzet, állatvilág

  • A szálláshely környékének természeti értékei

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés


2. nap – „Élet erdőn-mezőn”

délelőtt:

  • Ehető és mérgező növények a természetben

  • Vadgazdálkodási berendezések, nyomismeret, nyomkövetés

  • Tájtörténet, tájhasznosítás, régi mesterségek

délután:

  • Kézműves foglalkozás: fafaragás, bőrmívesség

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

  • Csomagolás, rendrakás, hazautazás

    Érdekelődöm


3. minta

1. nap – „Tájékozódás és helyismeret”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés, ismerkedés

  • Térképkészítés

  • Térkép, iránytű használata

délután:

  • GPS használata

  • Kincskeresés

este:

  • Égitestek, csillagképek (távcsöves megfigyelés)

  • Éjszakai tájékozódás

  • Egyedül az erdő ösvényein


2. nap – „Ember és táj”

délelőtt:

  • Tájtörténet, faluismereti felmérés és a tapasztaltak feldolgozása

  • Gazdálkodás és tájhasználat

  • Nyomok a tájban

délután:

  • Kézműves foglalkozások: lekvárfőzés, sajtkészítés, kalács-, kenyérsütés

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

  • Csomagolás, rendrakás, hazautazás

    Érdekelődöm


4. minta – „Kutató-expedíció a vadonban”

1. nap

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

délután:

  • Térkép és tájékozódás

  • A kutatási terület bejárása, felmérése

  • Ismertetés, csapatok kialakítása

  • Szakértők (szereplők) kiválasztása és kiképzése

este:

  • Csillagászati megfigyelések, gyakorlatok

  • Fényszennyezés mérése

  • Éjszakai tájékozódás


2. nap

reggel:

  • Hajnali vadles

délelőtt:

  • Meteorológiai, geológiai, botanikai, zoológia, régészeti, természetvédelmi, térképészeti, … megfigyelések, mérések, vizsgálatok csapatokban

  • Nemzeti parkok létrehozása

délután:



„UTAZÓ ” – háromnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban

1. minta

1. nap – „Általános természetismeret”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

  • Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok

délután:

  • Általános természetismereti séta: növény- és állatvilág

  • A szálláshely környékének természeti értékei

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

2. nap – „Ember és táj”

délelőtt:

  • Tájtörténet

  • Faluismereti felmérés és a tapasztaltak feldolgozása

  • Gazdálkodás és tájhasználat

  • Nyomok a tájban

délután:

  • Kézműves foglalkozások: lekvárfőzés, sajtkészítés, kalács-, kenyérsütés

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

este:

  • Közösségalapítás – játék és gondolatok

3. nap – „Természetvédelem”

délelőtt:

  • Védett állatok és növények

  • Erdőtermészetesség felmérése – mérések, vizsgálatok

  • Nemzeti park alapítása

délután:

  • Természetvédelem: szituációs és szerepjátékok

  • Összefoglaló, rendszerező foglalkozások

  • Csomagolás, rendrakás, hazautazás

    Érdekelődöm


2. minta – „Kutató-expedíció a vadonban”

1. nap

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

délután:

  • Térkép és tájékozódás

  • A kutatási terület bejárása, felmérése

  • Ismertetés, csapatok kialakítása, szakértők (szereplők) kiképzése

  • Mérőeszközök készítése

este:

  • Csillagászati megfigyelések, mérések

  • Fényszennyezés

  • Éjszakai tájékozódás

2. nap

reggel:

  • Hajnali vadles

  • Nyomkeresés

délelőtt:

  • Meteorológiai, geológiai, botanikai, zoológia, természetvédelmi, régészeti, térképészeti megfigyelések, mérések, vizsgálatok csapatokban

délután:

  • Erdőtermészetesség felmérése

  • Vízvizsgálat

  • Nemzeti park alapítása

este:

  • „A Himalája meghódítása” filmvetítés

3. nap

délelőtt:

  • Összefoglaló, rendszerező foglalkozás, felkészülés a konferenciára, poszterek készítése

délután:



„NAGY UTAZÓ” és „NAGY UTAZÓ +” – négy- vagy többnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban

1. minta

1. nap – „Természetismeret a vizek tükrében”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

  • Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok

délután:

  • Általános természetismereti séta, játékok és beszélgetések a vízről

  • A szálláshely környékének természeti értékei, vízparti növényzet

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

2. nap – „Ember és víz”

délelőtt:

  • Halászat, források, malmok – a vizek szerepe az életünkben: felfedezés, mérések, vizsgálatok

délután:

  • Kézműves foglalkozás 1. – játékok vízparti növényekből: malomépítés, papírsárkány készítése

  • Természetismereti játékok

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

este:

  • Tábortűz, sütögetés, gitározás, éneklés

  • Homoki-Nagy István: „Cimborák” című film vetítése

3. nap – „Hegyi patakok élővilága és természetvédelem”

délelőtt és délután:

  • A táj jellegzetességei – kialakulás, kőzetek, élőhelyek

  • Vizek vizsgálata, vízminősítés, mérések, vizsgálatok

  • A víz gerinctelen élőlényei, mikroszkópizálás

  • Kétéltűek és hüllők

  • Kézműves foglalkozás 2.: tutajépítés és malomtelepítés, sárkányeresztés

este:

  • Természetvédelem: szituációs és szerepjátékok

  • Összefoglaló, rendszerező foglalkozások

  • Felkészülés a másnapi kutatómunka feladataira (botanikus, zoológus, térképész-felderítő, meteorológus. …)

  • Búcsúest: élménybeszámolók, szerepjátékok, bemutatók

4. nap – „Halastavak élővilága”

délelőtt:

  • Madárvilág – fajok, viselkedés és életmód, távcsöves és teleszkópos megfigyelések

  • A terület értékeinek felmérése kutatócsoportokban – komplexvizsgálat

délután:

  • Kézműves foglalkozás 3. fonás és ékszerkészítés természetes anyagokból

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

  • Zárókör – a 4 nap közös értékelése

  • Csomagolás, rendrakás, hazautazás

    Érdekelődöm


2. minta

1. nap – „Tájékozódás és helyismeret”

délelőtt:

  • Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés

  • Nyitókör – várakozások megfogalmazása

  • Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok

délután:

  • Általános természetismereti séta

  • Térképismeret

  • Térképkészítés

este:

  • Égitestek, csillagképek

  • Éjszakai tájékozódás

  • Az éjszaka élőlényei

  • Egyedül az erdő ösvényein

  • Hangvadászat

  • Fényfestés

2. nap – „Élet a tájban”

délelőtt:

  • Tájtörténet

  • Régen volt állatok

  • Földtörténeti múlt

  • Kövület-, ásványgyűjtés

  • Régi mesterségek a környéken

délután:

  • Állatismeret és nyomkeresés: emlősök, madarak, vízben élő állatok és rovarok, mikroszkópos vizsgálatok

  • Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése

este:

  • Tábortűz, sütögetés, gitározás, éneklés

3. nap – „Az erdő hasznosítása”

délelőtt:

  • Növényismeret: fák és cserjék

  • Gyógynövényismeret

délután:

  • Kézműves foglalkozások 1.: Anyagok az erdőből

  • Bőrtárgyak készítése

  • Fafaragás

este:

  • Természetvédelem: szituációs és szerepjátékok

4. nap – „Összegyűjtött értékeink”

délelőtt:

  • Látogatás múzeumban/arborétumban/könyvtárban – interaktív feladatmegoldásokkal

délután:

  • Kézműves foglalkozások 2.: bőrtárgyak és fafaragás befejezése

este:

  • Összefoglaló, rendszerező foglalkozások, játékok

5. nap – „Ki mit tud?”

délelőtt:

  • Vetélkedő: terepen mozgó csoportokban a héten tanultak felhasználásával elméleti és gyakorlati feladatokat oldanak meg tájékozódási, együttműködési, csoportszervezési feladatokkal, rejtvényekkel

délután:



A részletekről érdeklődjön:


Mindig szívesen segítünk!


ÖSVÉNY … a természet titkaihoz vezet!



Az oldal 81 ms alatt készült el. Felhasználó: vendég