... amelyek programjait az Önnel való egyeztetés során szabjuk csoportra, pedagógusra, iskolára a választott utazási forma, helyszín és a szolgáltatási csomagok lehetőségei szerint
Válassza ki a leginkább megfelelő témát és helyszínt, és csoportjával különleges élményben lesz része!
A részletekről érdeklődjön:
Mindig szívesen segítünk!
ÖSVÉNY … a természet titkaihoz vezet!
„FÜRKÉSZ” – félnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban
1. minta – „Általános természetismeret”
délelőtt vagy délután:
-
Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése
-
Kapcsolatunk a természettel – mindennapi élet, környezet és természetvédelem
-
Általános állat- és növényismeret
-
A természetváltozatossága
Érdekelődöm
2. minta – „Természetismeret erdőn-mezőn”
délelőtt vagy délután:
-
Természetismereti séta, könnyű terepen.
-
Ismerkedés erdőben, réteken élő állatokkal és növényekkel.
-
Megfigyelések, beszélgetés, játékok, az érdeklődés felkeltése
Érdekelődöm
3. minta – „Természetismeret a vizek tükrében”
délelőtt vagy délután:
-
Játékok és beszélgetések a vízről
-
Vízparti növényzet
-
A víz gerinctelen élőlényei
-
Kétéltűek és hüllők
-
Madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)
Érdekelődöm
4. minta – „Éjszakai portya”
este:
5. minta – „Ébredj a nappal!”
reggel:
6. minta – „Kincsvadászat”
délelőtt vagy délután:
„FELFEDEZŐ” – egynapos foglalkozások szolgáltatási csomagban
1. minta – „Általános természetismeret”
délelőtt:
-
Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése
-
Általános állat- és növényismereti séta
-
A természetváltozatossága – művészet a természetben
délután:
-
Kézműves foglalkozás: madáretető, madárodú készítése
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
Érdekelődöm
2. minta –„Természetismeret erdőn-mezőn”
délelőtt:
-
Játékok, beszélgetések, az érdeklődés felkeltése
-
Térkép és tájékozódás
-
Évszakok és aszpektusok: nyár/ősz/tavasz/tél
délután:
-
Fák és cserjék
-
Gombák
-
Nyomolvasás, nyomkövetés
Érdekelődöm
3. minta –„Természetismeret a vizek tükrében”
délelőtt:
-
Játékok és beszélgetések a vízről
-
Vízparti növényzet
-
A víz gerinctelen élőlényei, kétéltűek és hüllők, madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)
délután:
-
Kézműves foglalkozás: játékok vízparti növényekből: fonás, tutaj-, és malomépítés
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
Érdekelődöm
4. minta –„Ébredj a nappal!”
reggel:
délután /délelőtt:
-
Játékok, beszélgetések
-
Vadászati bemutató, kirándulás, terepséta: fegyverbemutató, vadgazdálkodási berendezések, nyomkövetés, trófeák, vadászfortélyok
Érdekelődöm
5. minta –„Éjszakai portya”
délelőtt/délután:
-
Hogyan látjuk a világot? – korok, tudósok, felfedezések
-
Csillagtérkép készítése
-
Vetítő cipősdobozból
-
Csillagászati eszközök, modellek készítése
este:
6. minta –„Zöldköznapi életünk”
délelőtt:
-
Általános ön- és társimereti gyakorlatok, szituációs játékok
-
Otthon és háztartás – vásárlás- és hulladékvizsgálat
délután:
„KIS UTAZÓ” – kétnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban
1. minta
1. nap – „Természetismeret a vizek tükrében”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
-
Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok
délután:
este:
2. nap – „Halastavak élővilága”
délelőtt:
-
Vizek vizsgálata, vízminősítés, mérések, vizsgálatok
-
A víz gerinctelen élőlényei, mikroszkópizálás
-
Kétéltűek és hüllők, madárvilág (távcsöves és teleszkópos megfigyelések)
-
Fajok, viselkedés és életmód
délután:
-
Kézműves foglalkozás: játékok vízparti növényekből: fonás, tutaj-, és malomépítés
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
-
Csomagolás, rendrakás, hazautazás
Érdekelődöm
2. minta
1. nap – „Természetismeret erdőn-mezőn”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
-
Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok
délután:
-
Általános természetismereti séta – növényzet, állatvilág
-
A szálláshely környékének természeti értékei
este:
2. nap – „Élet erdőn-mezőn”
délelőtt:
-
Ehető és mérgező növények a természetben
-
Vadgazdálkodási berendezések, nyomismeret, nyomkövetés
-
Tájtörténet, tájhasznosítás, régi mesterségek
délután:
-
Kézműves foglalkozás: fafaragás, bőrmívesség
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
-
Csomagolás, rendrakás, hazautazás
Érdekelődöm
3. minta
1. nap – „Tájékozódás és helyismeret”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés, ismerkedés
-
Térképkészítés
-
Térkép, iránytű használata
délután:
-
GPS használata
-
Kincskeresés
este:
2. nap – „Ember és táj”
délelőtt:
délután:
-
Kézműves foglalkozások: lekvárfőzés, sajtkészítés, kalács-, kenyérsütés
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
-
Csomagolás, rendrakás, hazautazás
Érdekelődöm
4. minta – „Kutató-expedíció a vadonban”
1. nap
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
délután:
-
Térkép és tájékozódás
-
A kutatási terület bejárása, felmérése
-
Ismertetés, csapatok kialakítása
-
Szakértők (szereplők) kiválasztása és kiképzése
este:
2. nap
reggel:
délelőtt:
-
Meteorológiai, geológiai, botanikai, zoológia, régészeti, természetvédelmi, térképészeti, … megfigyelések, mérések, vizsgálatok csapatokban
-
Nemzeti parkok létrehozása
délután:
„UTAZÓ ” – háromnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban
1. minta
1. nap – „Általános természetismeret”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
-
Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok
délután:
este:
2. nap – „Ember és táj”
délelőtt:
délután:
-
Kézműves foglalkozások: lekvárfőzés, sajtkészítés, kalács-, kenyérsütés
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
este:
3. nap – „Természetvédelem”
délelőtt:
délután:
-
Természetvédelem: szituációs és szerepjátékok
-
Összefoglaló, rendszerező foglalkozások
-
Csomagolás, rendrakás, hazautazás
Érdekelődöm
2. minta – „Kutató-expedíció a vadonban”
1. nap
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
délután:
-
Térkép és tájékozódás
-
A kutatási terület bejárása, felmérése
-
Ismertetés, csapatok kialakítása, szakértők (szereplők) kiképzése
-
Mérőeszközök készítése
este:
2. nap
reggel:
-
Hajnali vadles
-
Nyomkeresés
délelőtt:
-
Meteorológiai, geológiai, botanikai, zoológia, természetvédelmi, régészeti, térképészeti megfigyelések, mérések, vizsgálatok csapatokban
délután:
este:
3. nap
délelőtt:
délután:
„NAGY UTAZÓ” és „NAGY UTAZÓ +” – négy- vagy többnapos foglalkozások szolgáltatási csomagban
1. minta
1. nap – „Természetismeret a vizek tükrében”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
-
Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok
délután:
-
Általános természetismereti séta, játékok és beszélgetések a vízről
-
A szálláshely környékének természeti értékei, vízparti növényzet
este:
2. nap – „Ember és víz”
délelőtt:
-
Halászat, források, malmok – a vizek szerepe az életünkben: felfedezés, mérések, vizsgálatok
délután:
-
Kézműves foglalkozás 1. – játékok vízparti növényekből: malomépítés, papírsárkány készítése
-
Természetismereti játékok
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
este:
-
Tábortűz, sütögetés, gitározás, éneklés
-
Homoki-Nagy István: „Cimborák” című film vetítése
3. nap – „Hegyi patakok élővilága és természetvédelem”
délelőtt és délután:
-
A táj jellegzetességei – kialakulás, kőzetek, élőhelyek
-
Vizek vizsgálata, vízminősítés, mérések, vizsgálatok
-
A víz gerinctelen élőlényei, mikroszkópizálás
-
Kétéltűek és hüllők
-
Kézműves foglalkozás 2.: tutajépítés és malomtelepítés, sárkányeresztés
este:
-
Természetvédelem: szituációs és szerepjátékok
-
Összefoglaló, rendszerező foglalkozások
-
Felkészülés a másnapi kutatómunka feladataira (botanikus, zoológus, térképész-felderítő, meteorológus. …)
-
Búcsúest: élménybeszámolók, szerepjátékok, bemutatók
4. nap – „Halastavak élővilága”
délelőtt:
-
Madárvilág – fajok, viselkedés és életmód, távcsöves és teleszkópos megfigyelések
-
A terület értékeinek felmérése kutatócsoportokban – komplexvizsgálat
délután:
-
Kézműves foglalkozás 3. fonás és ékszerkészítés természetes anyagokból
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
-
Zárókör – a 4 nap közös értékelése
-
Csomagolás, rendrakás, hazautazás
Érdekelődöm
2. minta
1. nap – „Tájékozódás és helyismeret”
délelőtt:
-
Érkezés a szálláshelyre, kipakolás, elrendeződés, szabályok, programismertetés
-
Nyitókör – várakozások megfogalmazása
-
Ismerkedés egymással: közösségi, feszültségoldó és kikapcsoló játékok
délután:
este:
2. nap – „Élet a tájban”
délelőtt:
délután:
-
Állatismeret és nyomkeresés: emlősök, madarak, vízben élő állatok és rovarok, mikroszkópos vizsgálatok
-
Feldolgozó munka, ismeretek rendszerezése
este:
3. nap – „Az erdő hasznosítása”
délelőtt:
délután:
este:
4. nap – „Összegyűjtött értékeink”
délelőtt:
délután:
este:
5. nap – „Ki mit tud?”
délelőtt:
-
Vetélkedő: terepen mozgó csoportokban a héten tanultak felhasználásával elméleti és gyakorlati feladatokat oldanak meg tájékozódási, együttműködési, csoportszervezési feladatokkal, rejtvényekkel
délután:
A részletekről érdeklődjön:
Mindig szívesen segítünk!
ÖSVÉNY … a természet titkaihoz vezet!
|